Emma fockström

Alla inlägg under maj 2009

Av Fockström - 30 maj 2009 20:33

Okej, klockan e inte mycket, var trött så gickte och la mig, sen kom mina "kära" grannar och väckte mig, för de ville att älsklingen skulle skjusa dem. Och det gjorde han så klart för han e så snäll. För snäll tror jag.


Annars då? Jo älsklingen börjar jobba på måndag, grattis Han! Men i Stockholm. Stackars mig. Hur ska jag överleva? Kommer dö av saknad, har ju kunnat övertala honom att komma jämt som det varit. Fy för Stockholm! Ta min älskling på detta visset. Men överlever. Han kommer ju hem på helgerna. Och då hoppas jag han är min? Varnan iaf, Skaffat katt också. Den kommer efter semestern :) Skönt. Längtar som en dåre, den e så himla söt. Det tycker älsklingen också!?

Aa, det gör han, det vet jag.. Snart semester bara 5 veckor kvar. Nedräkning pågår!


Nu kom han hem. Skriver imorgon!


Ha det kung

Av Fockström - 30 maj 2009 18:05

Haha, min dator har varit störd, men älsklingen fixade den åt mig :D Vet inte riktigt vad jag gjort. Men konstigt var det. Men nu funkerixar det iaf. Skönt!


Men det är dock inte skönt ute, alldeles för varmt. Man dör ju av värmeslag, kul att sitta i kyrkan då!? Svaret är JA! Finns inge underbarare än att se konfirmandernas redovisning! Älskar att titta på dem. Inte bara för att det är mitt jobb utan för att se vad de lärt sig under året som gått. Idag spelade de teater om mobbning, och sjöng sånger om kärlek. Himla mysigt. Synd att man inte kan gå och läsa igen. Menmen, ska mysipys nu!


 Ha det kung! :)

Av Fockström - 9 maj 2009 23:42

Jag och Han åkte till Linn en sväng för att dricka kaffe, blev kvar där hela kvällen! Sjöng singstar och spelade så kan det låta. Så himla kul jag hade. Han hade mindre kul. Men Han sjöng iaf. Och det tycker jag var kul. Vart där 6 timmar. Skojigt. Där var också Sabina, Carro och Linns småsyskon. Kom nyss hem åt lite sen ringde Carro på dörren hon skulle på Mysen och festa lite. Hoppas de får skoj. Men ska gå och krypa ner bredvid Han nu!

Jobba imorgon igen. Mellan 10-14. Skojigt. Godnatt alla!


Ha det bäst!

Av Fockström - 8 maj 2009 20:59

Äntligen fredag!
Och Han är redan här, himla härligt. Nyss sett så ska det låta. Ska se en film nu tror jag. Hoppas jag iaf.

Datautbildningen gick bra idag. Det var så himla kul. Känns så himla bra att jag klarade det! Trodde det skulle gå åt pipsvängen. Men vart jätte bra, och allt känns så himla bra.


Se film nu. Ha det bäst!

Av Fockström - 7 maj 2009 22:07

Kom nyss hem efter att ha varit hos grannen på filmmys, cyklade och mötte henne när hon slutade, så cyklade vi på ica och köpte tomat, bröd och gräddfil. Sen hem och hämta ost, popcorn, pizzakrydda och filmer hos mig. Sen till henne och göra varma mackor och se på film. Doppa gurka och morötter i dip. Så underbart gott. Och filmen var helt underbar , 27 dresses. Insåg att jag älskar den filmen! Ska snart lägga mig och sova, är sjukt trött och data utbildningen imorgon väntar så måste vara utvilad då. Men skönt att vissa grabbar gett med sig och slutat höra av sig. Tack för att du lyssnade på när jag sa åt dig.

 Tack Carro för att du följde idag, hade inte velat gå själv! Du är en underbar människa du. Tack för att du finns i mitt liv och förlåt för all skit jag utsatt dig för!


Men nu ska jag hoppa in i duschen och sen sova så det blir imorgon och Han kommer till mig!


Ha det bäst!


Av Fockström - 7 maj 2009 15:41

Jahaja då har man blivit som alla andra då och börjat blogga.

 Tack Linda för att hjälpte mig, jag som e så okunnig på datorer, men blir ändring på det imorgon, när jag ska gå hemside utbildningen.


Annars då, vad händer: Har ju flyttat, 4 månader sedan, till stora Sveg. Bor i en 1:a alldeles själv. Men trivs för Han brukar komma barje helg. Och det är bra mysigt det. Har lärt känna massa solk här redan, och det är ju bra. Slipper jag sitta själv hela tiden. Trivs som fisken i vattnet här just nu. Jobbet går bra, vännerna är trevliga. Känns helt underbart. Blir kvar ett år till som det ser ut just nu. Och det känns faktiskt bra, trodde jag bara skulle jobba mitt halvår och sen flytta hem igen, men näe ska nog tacka ja. Eftersom jag älskar att ha Kyrkis med barnen. Vi brukar baka, pyssla, läsa, rita leka lekar, och sjunga och dansa lite. Kan det bli bättre på jobbet?

Tror inte det, känner att det är här jag ska jobba. (kan jag ju säga nu när allt löst sig)

Ska ta och äta lite nu innan grannflickan kommer hem och vi ska se en film. Och hoppas på att Han kommer upp ikväll, annars kommer Han imorgon kväll. Längtar!


Ha det bra!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards