Emma fockström

Alla inlägg under januari 2012

Av Fockström - 28 januari 2012 11:52

Jaa, var på möte i onsdags så ska börja jobba varannan fredag iaf, så man får träffa folk och känna sig behövd. Känns bra, passar utmärkt eftersom Hans är ledig fredagarna iaf. Så kan jag utnyttja de till att jobba själv. Känner att jag behöver det. Ska bli så himla skönt.. 


Annars har det inte hänt så mycket, i torsdags kom bror hit och umgicks med mig och Simon en stund. Mysigt värre. 


Och igår så städade vi, och sen storhandlade vi, grejade och donade, så färgade jag håret. Sen kom Tom och Danne och lekte med Simon så vi kunde åka upp på skogen och fira systrarna Ling som fyller år. Eller Angelica har fyllt år och Erica fyller snart år. Så de slog ihop det, så igår hade de fest. Klockan 22 började jag längta hem, men vid 00 lyckades jag övertala Hans att åka hem, skönt. 


Men Simon hade varit snäll hela kvällen och somnat snällt. Vad skönt.


Och idag ska jag nog ta och laga lite mat, försöka göra matlådor till Hans och mat till Simon till veckan. Och förhoppningsvis baka lite. Känner mig sugen på det.


Ha det kungligt!

Av Fockström - 24 januari 2012 11:56

Idag så har jag försökt dammsugit, men så fort jag inte tittat på Simon har han börjat grina, näe börjat skrika i vild panik. Stackarn. Men nu sover han så jag borde dammsuga klart, men nu orkar jag inte istället. Men får göra det ikväll eller imorgon, nej imorgon kan jag ju inte, för så ska jag på möte på jobbet. Hoppas de säger något positivt. Som att jag kan få fler timmar, eller något.. 


Sen på torsdag kommer ju hjärtat hem igen. Längtar. Sen kommer han jobba 7 vara ledig 7. Längtar inte de minsta. Hur ska jag orka? Jag som knappt orkar 4dagar själv. Menmen, jag har inget val. Jag SKA klara det. Hade varit lättare om det slutade snöa någon gång!! Så ge mig sommar!


Men nu börjar Simon röra på sig igen.


Ha det kungligt! 

Av Fockström - 22 januari 2012 09:47

Ja men sen sist då, vad har hänt då? 


Förra veckan så gjorde jag nog inte så mycket tror jag, mammagrupp och jobba och myste i massor med Simon.. 


Den här veckan så på måndagen var vi till Ljusdal med Kim och Signe och fikade och fixa på försäkrigskassan, eftersom det aldrig blir rätt.. 


Tisdagen så åkte jag och Lena upp till Rossen och åt med Jenny och myste, eller nja Jenny och Lena myste med Simon. Pratade och bara umgicks. Mysigt värre. 


Onsdagen så var Simon hos farmor och faster och jag jobbade, sen åkte jag och hämtade honom, sen hem och dona, Bara tog det allmänt lugnt på kvällen, och simon somnad inte förens efter 23!? Trodde jag skulle bli tokig..


På torsdagen åkte jag, Simon, Mamma, Pappa och Tom till Bergsjö och fikade hos farfar och "farmor" för att hon fyllt år. Mysigt. Sen hudik och ÖB, och coop. Sen hem. Sen fick Hans skjutsa mig till mamma och pappa. För min plånbok hade följt med dem. Dumt men sant..


Fredagen så gjorde vi inte så mycket, var och handlade och sen kollade vi på film jag och min älskade pojkar. Simon somnade mitt i filmen min sötis. 


Igår så var vi ute och fixa med bilen, sen gick jag och Simon in och städade, dammsög hela huset nästan, hallen kvar. Renbäddade sängarna, så himla mysigt.. Sen kom pappa, Jim, Anna och Lina, grabbarna var ute och grejade med bilarna. Sen fikade vi lite. Sen stack grabbarna och skulle provköra bilen.. Sen när de kom tillbaka så åkte pappa och Jim hem igen.. Jag och Hans gjorde oss iordning. Och gick ut och åt, bara vi två, första gången på huuuuuuuuuuuur länge som hellst. Väldigt behövligt och mysigt.. Skulle gå på bio också men vart inte så e. Får bli en annan gång..


Idag har inte hänt så mycket än.. Ska snart städa förrådet. Inge sugen men det måste göras. för så fullt där så snart blir man attakerad när man öppnar det.. Menmen. 


Ha det kungligt!

Av Fockström - 8 januari 2012 12:34

Ja idag är det tråkig söndag, har inte gjprrt nå speciellt än, ska sy gardiner bara Kim och Signe kommer hit. Sitter och läser lite tidningar och kollar på nätet. 


Igår sydde vi några gardiner, sen åkte vi till mamma och pappa och firade pappa som fyllde år.. 


Idag ska vi nog inte göra nå mer än att sy. Borde handla, så måste väla göra det också sen. 


Men nu ska jag sätta mig framför kaminen med Hans och Simon.


Ha det kungligt!

Av Fockström - 7 januari 2012 11:04

Igår var en bra fredag. På torsdagen ringde Simons farmor och frågade om hon och lillfaster fick komma och busa och de fick de. På fredagen ringde Kim och fråga om hon och Signe fick komma, och klart de fick, så klockan 11 på fredagen kom alla fyra så fikade och umgicks. Sen åkte framor och faster. Men kim och Signe stannade.. Och busade några timmar till. Vi lagade mat och pratade och Simon och Signe satt på golvet och lekte. Sen helt plötsligt gick Signe 7steg.. Hon gick sina första seg hos oss, när vi såg, mot Simon. Det var lite kul att vi fick se det.. 


Sen var jag till Rossen på tjejkväll med god mat, bra film och trevligt sällskap, måste göras om. Synd bara att Lena inte mådde bra, men nästa gång så.


Just nu sover Simon middag och jag borde duscha men har inte orkat än. Snart kommer Kim och Signe.. Trevligt.

Av Fockström - 3 januari 2012 21:30

Jaa, igår åkte jag och Simonplupp och firade lillebror/morbror Jim som fyllde år, fick smörgåstårta, sen åkte jag, Simon, mamma och Inno till Bollnär och handlade, rusta, jysk, dollar, willys. 

När vi kom ut på parkeringen från willys så lös alla lampor på bilen, även backlampan. Och vindrutetorkaren. Suck!


Sen hem till mamma och dem, och väl där när bilen var avstängd började den låta, fräsa. Och alla lampor och vindrutetorkaren startade avsigsjälv igen.. Suck!! Domen var vatten i säkringslådan. Så nu är den trasig igen.. Blir galen.. 


Sen åkte jag och systrarna mina hit och flumma sen gick jag och Simon och la oss. 


Idag så kom Katta och Jenny och umgicks lite.. Mysigt! 


Sen kom mamma, pappa och Jim och hämta Anna och Lina. Och hjälpte mig med gardinerna.. Så bara sovrummet och gästrummet kvar att byta i. 


Simon somna nyss så nu ska jag ta och ta det lite lugnt och sen ska jag sova! 


Imorgon blir det bvc och 6månaders spruta och läkarkontroll för Simon. Sen på kvällen kommer älsklingen hem. Trevligt. Och fredag blir det tjejkväll. Mysigt. 


Men ska stänga ner datorn nu.. God natt och:


Ha det kungligt! 

Av Fockström - 1 januari 2012 18:48

Ja igår var det nyårsafton, först tog vi det bara lugnt. Sen kom Angelica och Tomas och åt middag, sen åkte vi en snabbis upp till Sidskogen och hälsade på folket där, sen hem hit igen och sprla spel och åt onyttigheter. Gott och trevligt! 


Idag har vi varit i Backarna och grattat bror som fyller 17 imorgon.. Vart tog åren vägen? Han fyllde ju nyss 10? Eller har jag missat något? 


Fya, men nu ska vi bara ta det lugnt och mysa lite i soffan jag och mina pojkar. 

 


Men först ska ni få se en söt bild på två pojkar som kramades och pussades, men han inte ta bild på pussen, menmen. 


Och en bild på en kladdig men glad Simon som ÄLSKADE att få smaka lite mat!


 

Ha det kungligt!!

Ovido - Quiz & Flashcards