Emma fockström

Alla inlägg under november 2011

Av Fockström - 21 november 2011 15:57

ja, idag är vi lite som vi vill. Får INTE hjälpa till, då skriker han bara. Men det gick hur bra som hellst ändå.. 



   


Duktig man får vara då! 

Av Fockström - 20 november 2011 18:41

Ja vad har hänt denna vecka då!? 


I måndags så var vi bara hemma, tog det lugnt och bara myste och städa, himla skönt. Sen var vi ute och gick med Kristina. 


På tisdagnatt slog jag ju ner lampan, så åkte till mamma och plocka glasbitar ur ögonlocket på förmiddagen, eftersom jag inte klarade det själv. När vi ändå var där ville mamma ha hjälp med stugan, så vi åkte dit och vinter fixade. Så nu är det gjort. 


Onsdagen så var det konfirmanderna så viar där och grejade, sen hem till mamma och pappa och umgicks lite. 


På torsdagen så åkte jag, mamma och Simon till Bollnäs och handlade och grejade, skönt att gå och titta på lite folk, ibland. 

Sen så kom Hans hem, så dög inte jag åt Simon. Så de myste och jag fick ta det lite lungt!


På fredagen så var vi på dopsamtal och jag på jobbasamtal. Sen var jag, Simon, Angelica och Sebastian ute och gick. Sen gick vi på mammagrupp och var där. Sen hem och duscha och se till Patrik och Evelina på middag, supergott! Tack! 


Igår var vi till Birsta och handlade, mest grejer till Simon, matstol x2, lite leksaker och annat nyttigt. Lite verktyg till Hans, så han skulle vara nöjd, näe men passa på när vi ändå var där, lite spel till wiiet. Och bara passade på att ta det lugnt och gå på stan. Tack för en underbar dag min älskade grabbar!! 

På vägen hem stannade vi hos farfar och Birgitta och fikade ioch pratade lite skit. så sällan man ses, måste bli oftare.


Idag så har jag, mamma och syster Lina bakat och grejat till nästa helg, medan pappa, Hans, Jim och Simon fixat med min bil, och grejat. 


Nu blir det film, läsk, nå gott att äta och bara ta det lugnt!


Ha det kungligt!

Av Fockström - 13 november 2011 20:19

Söndag igen då, vart tog helgen vägen? 


I onsdags så jobbade jag, gick sådär, var så sjukt trötter. Menmen, sen hem till mamma och pappa och kolla tv sen hem och mysa med Simon som var allt annat än myssugen, övertrött som få, men somna ju till sist vid 02.30 sen upp vid 6. Och hans stackars mamma var allt annat än pigg,


På torsdagen kom min mamma och myste med simon så jag fick sova några timmar. Skönt och behövligt. Sen kom Hans hem, gjorde nog inte så mycket. 


På fredagen så var vi och hämta skotern och grejade, sen bytte Hans bort den mot en annan, hoppas han är nöjd nu då. 


Lördagen skulle vi in till Ljusdal och handla en snabbis, men hamna hos Hans farmor, och blev kvar där hur längesom hellst, sen åkte vi och handla då ville Hans morfar ha hjälp så fastna där några timmar, tog 7timmar att handla lite...


Idag har vi grejat ute för att få undan forden som stått ivägen. Tog hela långa dagen, nu sitter jag här Simon somna nyss, Hans äter sitt farsdags godis, snart duschen och sängen. 


Ha det kungligt!

Av Fockström - 8 november 2011 20:04

jaa precis syster yster är här och vi kollar på grey´s. har kollat bloggar, ätit, myst med Simon, och pratat lite skit. 


Själv är jag sjukt trött, Simon sov mellan 20-04 och 08-12. Så varför sov inte jag då.. näe la mig klockan 01. Eller näe la mig tidigare men somna inte förens då.. och sen somna jag om vid 10.. Så är SJUKT trött.. men får ju sova i graven.. 


Men ska mysa ner mig under täcket nu.. Saknar min älskling!!


Ha det kungligt!

Av Fockström - 6 november 2011 13:53

 

 


 


   

 
Av Fockström - 6 november 2011 13:31

som bara den i ryggen, tror jag ska dö varje gång jag rör mig. Men så är det. Hoppas alvedonen hjälper snart, helst innan min lille prins vaknar. 


Annars så händer det inte så mycket. 

Förra fredagen kom en massa härligt folk, så åt vi och spelade spel och skratta och hade trevligt. Tack alla som kom!! 


Lördagen var en seg dag pga förkylningen jag hade. Men vi städade lite hemma och greja, sen åkte vi till Simons farmor och hennes familj. Blev kvar ett bra tag, sen när vi skulle hem så fick Hans blåsa i poliskontrollen, och jag var nervös. Fast jag visste att han var nykter. 


Söndagen var vi och greja med skotern, bytte skidor och fixa. 


Måndagen så var det BVC och spruta för lill prinsen. Sen umgicks vi med Lena. 


Tisdag så hämta vi pappa i Bollnäs och handlade lite snabbt. Sen hem till dem, och bara ta det lugnt, sen följde syster Inno med hem hit och sov. 


På onsdagen kom pappa, mamma, anna och jim och hälsa på och bråka. Vi kolla på min skruttomobil och knuffa in den i garaget och bytt däck.


Torsdagen hände inte så mycket. Hans kom hem. 


Fredagen så bygde vi byggställning. Och Hans insåg att jag är höjdrädd. Sen kom Anna och Björn och hälsade på.


Igår så greja Hans på i garaget och jag tog det lugnt med min skit rygg.. Var och hämtade ut paket med kläder som vi beställt till Simon.


Idag har vi kollat på julklappar till Simon och tokat på. Hans är på träning nu, jag ligger i soffan och väntar på att Simon ska vakna så vi kan gå ut i friska luften och titta på askregnet. 


Näe nu ska ja ta och resa mig. 


Ha det kungligt!

Ovido - Quiz & Flashcards