Emma fockström

Alla inlägg den 10 februari 2010

Av Fockström - 10 februari 2010 15:12

Det händer överallt och det är inget man kan göra nånting åt... men borde vi inte kunna hjälpa andra tjejer som blivit utsatta? Jag har funderat ett tag nu på att hitta nån kurs där man får lära sig självförsvar och sen kan vi lära ut det till andra tjejer och lära dom vad man ska göra. Och att man ska gå till polisen direkt och vad för bevis man kan ha och massa sånt, skulle vi lyckas sätta dit mera våldtäcksmän så skulle ju våldtäckterna minska förhoppningsvis.


var den kommentaren jag fick på förra inlägget.. 

jag håller med den som skrev detta inlägg, men dessa kurser. Funkar inte så bra som man önskar, gick på en sådan när jag gick 1a på gymnasiet.. men man lär sig sparka och slåss. Man skulle lärt sig en massa knep på vad man kan/bör göra när någon kommer. 

Och att gå till polisen direkt är bra, men många skäms så de törs inte. Och tror vi först måste få tjejer att inse att de INTE gjort något fel. Utan att det är killarna som gör fel. För som ung tjej ska man kunna gå hem från krogen/festen själv på natten utan att behöva bli våldtagen!
Inte få höra, skyll dog själv, du var full,- utmanande kläder. För man vill vara fin och visa vad man har om man ska festa eller dansa natten lång. Jag tycker polisen och kuratorerna och skolan ska jobba mer. Att det i alla småbyar ska finnas chans till att prata med någon kvinnlig som man känner förtroende för. Svenska samhället måste börja jobba med denna fråga innan alla tjejer måste hålla sig inomhus..

Och att lära killarna att NEJ är NEJ!!

Och sluta skylla på invandringen. Det är lika många "svenskar" som "invandrare" som våldtar och misshandlar tjejer!! Jag tycker alla borde gå ihop och hjälpas åt! Ju fler man är desto mer lyckas man förmedla och få igenom det man vill!!


det var inte detta jag tänkte skriva om när jag logga in, men det kändes viktigare!!


Ha det kungligt 

Ovido - Quiz & Flashcards